1 September

Den 1 september har jag satt som datum för att sluta röka och andledningen till just det datumet är för att då börjar mitt gymkort gälla igen :)
Då ska jag sattsa på gruppträningarna och fokusera på musklerna. Jag sattsar verkligen inte på att bli nån bodybilder och heller inte på att gå ner i vikt! Därför ska jag ta upp det på enheten på onsdag då jag ska dit igen. Min tanke är att jag ska byta ut PW mot gruppträningarna så att jag kan stärka mina muskler, det behövs känner jag. Framför allt i ryggen, armar och axlar/nacke. Men det betyder också att jag verkligen måste vara noga med alla måltider och mellanmål.
Måltiderna har jag ju koll på men ibland slavar jag med mellanmål speciellt nu när det är lov och det blir så tajt om tid för att man vaknar senare osv. Sen ska jag inte ljuga om att jag iband slarvar när jag går i skolan för det gör jag också, så jag behöver verkligen skärpa mig om jag ska börja gymma + att det psykiskt inte är bra för mig att hoppa över måltider och mellanmål. Som jag sagt tidigare vill jag verkligen att det ska fungera och att jag vill bli bättre, mer frisk.
Och eftersom jag ändå ska börja ta hand om mina muskler kan jag lika gärna sluta röka. Dels för att det är svindyrt och dels för att det inte bra för lugnorna, hyn osv. Det kommer nog inte bli så enkelt (speciellt att inte få morgonciggen eller efter maten) men jag har ju inte rökt så länge så jag borde fixa det! Försöka ska jag iaf göra :)
 
Vi håller tummarna! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0