Sista dagen

Ja usch nu är det sista dagen här i Alanya, vårt plan lyfter 12.15 imorn så vi hinner inte göra så mycket imorn :( Det kommer bli trist att lämna alla här nere men jag har haft den bästa sommaren verkligen! Och som sagt åker jag tillbaka i oktober så jag får hålla ut! Det kommer bli två långa månader känner jag! Idag har jag iaf tatuerat mig för andra gången plus att jag fick min första tatto fixad! Är så nöjd och nu har jag den andra tatueringen som symboliserar min motivation att fortsätta kämpa! Vi gick och hälsade på Mustafas hund Lisa också som fått EN valp, haha jag kallar honom Putte för att han ser så puttig och pluttig ut fast Mustafa verkade inte helt övertygad om att han är en Putte :PMiddagen har vi ätit på Tropical, sista kvällen så jag ville äta den här :)

Pool lunch med mami :)

Kyckling, tomat, dill, persilja, hårost(måste verkligen ta reda på vad den osten heter egentligen haha), oliver och bröd! Så himla gott! Tomat, kyckling, dill och osten är en av mina nya favoriter kan jag säga. Det låter som en konstig blandning men smaken är verkligen mums! Haha det blev en del kvar så det räckte till Mustafa också ;)

The Beach Team!

New!

Ursäktar för bildernas kvalité men ljuset i rummet är inte det bästa men de duger hoppas jag :)

Bazar!

Idag efter nån timme på stranden gick jag och mamma till bazaren. Älskar såna här ställen, dofterna och känslan är så härlig! Billigt är det också! Vi köpte vår favorit ost som vi kallar hårost haha, världens godaste oliver och lite frukt! Smakerna är sån skillnad jämfört med i Sverige (såklart) men skulle kunna leva på detta, så himla gott! På tisdagar finns det ännu mer på samma ställe, massa stånd med olika frukter och grönsaker samt lite krimskrams och på fredagar har de samma sak fast nere i centrum :) Du kan köpa fisk, kött, frukt, grönsaker, kryddor, teer, nötter m.m. Ett härligt ställe att besöka om man är lite intresserad av mat hehe! :D

Alanya frulle

Frukost vid poolen med mamma och Mustafa :)

Kvällens middag på Tropical

Mixed seafood plate! Så otroligt gott och jag som älskar fisk! Det är nog det godaste jag har ätit här nere hittills!

En dag på stranden

Känslan att gå ner på stranden med mamma utan behöva jobba var riktigt skön kan jag säga. Jag fick ligga och sola i lugnt och ro haha! Nya bikinin har jag på mig också, älskar den lila och rosa färgen ihop! Käka lunch gjorde vi också, tonfisk sallad, så skönt med lite annan mat igen :) Nu tänker jag iaf gå till poolen för lite mer gassande och kanske lite simning också :) Semester jajamen! :D

Nu är jag tillbaka!

Yes mamma har kommit till alanya nu och tog med sig en mobil till mig så nu är jag aktiv överallt igen! Jag har vart i alanya i snart 6 veckor nu och jag kan säga att jag har hemlängtan. Jag saknar mina rutiner i Sverige mina vänner och vädret ska tydligen vara väldigt bra i Sverige nu! Det är bättre nu när mamma är här men jag har iaf bokat en biljett hem med samma flyg som henne. Jag har haft en grym sommar här i alanya, jag har mött så många Goa människor och festat som aldrig förr men nu har jag tröttnat lite, eller min kropp har tröttnat. Minsta smutten av alkohol gör mig illamående haha. Igår drack jag ingen alkohol men hängde iaf med några kompisar till hamnen och bara dansade, skit kul verkligen och det kändes så skönt att vara alkoholfri! Sen är tanken att jag ska sluta jobba och bara ta den sista veckan här nere som en semestervecka med mami! Jag har fått denna kvällen ledig och det känns så skönt och framförallt välbehövd efter dessa veckor av jobb och för lite sömn. Men som sagt jag ångrar ingenting och det har varit askul att jobba här nere trotts nackdelarna :)Idag har jag och mamma iaf varit i Dim Çayı med några andra och min chef Ismet(han på bilden) och innan middagen var jag och mamma och shoppade lite, det blev en ny väska, plånbok och bikini. Love! Bättre och fler bilder kommer sen :)

Update!

Ojoj vad lange sen det var jag uppdaterade men har inte rıktigt haft tid. Jag skriver fran en turkisk dator sa jag kan inte skriva med a och a (hahah) men ö funkar iaf :)
Förutom att jag ar lıte trött i mellan at sa ar det valdigt kul att jobba har nere i Alanya. Jag far traffa sa mycket nya manniskor, vara ı varmen och solen och parta. Haha jag har varit ute tre dagar i rad nu, det blır latt sa nar gaster fran restaurangen vill dra vidare och fragar om jag ska hanga med. Men nu ska jag ta det lugnt i nagra dagar iaf, har jag tankt iaf :)
Mamma kommer ner den 24 juli, 13 dagar kvar alltsa. Gud vad jag saknar henne, ska bli skönt att fa traffa henne igen och prata i kapp allt som hant, vilket ar en del.

Tack far att nı finns kvar och kollar ın mın blogg trots dalig update, gör mig sa glad men nu maste jag dra.