Jag trodde jag skulle dö...

 
Jag ska inte lova att det var precis den här dödsmaskinen jag fick åka med på men den var iaf snarlik och jag trodde på allvar att jag skulle DÖ när jag åkte på den.
 
En man som känner ägarna på Tropical (restaurangen jag jobbade på i Alanya) kom till restaurangen en kväll och från ingenstans ville han ta med mig på en åktur. Jag tänker lite tveksamt "Okej varför inte?" och då vill jag tillägga att jag aldrig har träffat den här mannen förut.
Jag sätter mig på den här stora MC:n utan någon säkerhetsutrustning what so ever! Sen åker vi runt lite i Alanya, han kör mig upp till Terassen (en utsiktsplats uppe i bergen där man kan se ut över hela Alanya! Det var iaf en häftigt upplevelse men sen när vi åker ner igen kör han ut på stora motorvägen för att köra ut från Alanya och åka till konakli (staden innan Alanya). Jag tyckte att 150 km/h var tillräckligt snabbt och redan då var jag livrädd att han skulle krocka, välta... vad som helst som gjorde att vi dog. Alltså jag skojar inte när jag säger att jag inte ens kunde hålla ögonen öppna för att det gick så jäkla snabbt ute på motorvägen. Tårarna (jag grät inte men det är oundvikligt i en sån hastighet att inte få tårar) bara rann, mitt hår stod åt alla håll och kanter och jag var bara glad att jag orkade hålla mig kvar på MC:n.
Galningen som körde ville ju såklart spexa också så det fanns ju tillfällen han bara släppte styret och körde typ den här "no hands" grejen. Jag (halvt paralyserad) ber honom att hålla kvar händerna på styret och förklarar att jag inte vill dö, haha. Det var verkligen det ända jag tänkte, jag trodde ärligt att jag inte skulle komma hem levande alltså. Sen när vi kommer tillbaka på Tropical berättar han glatt att han var upp i 280 km/h!
Alltså hallå, utan utrustning och allting! Säger bara det, hade vi krockat eller vält hade det inte hunnits någonting kvar av oss.
Sen dess åkte jag aldrig mer på den där, eller jo en gång till men då bad jag honom köra sakt. Han skulle fixa ett par skor till mig så därför körde han mig haha! 
Det läskiga var bara att en vecka senare skjutsar han Osman, en kille som jobbar på Tropical. Och då kör den här killen "bara" i 60 km/h och han tappar kontrollen över MC:n, så han och Osman körs akut till Antalya sjukhus. Mannen som körde hamnade i tvådagarskoma (har för mig att det var två dagar) och Osman får som tur bara yttre skador. Dem hade sån otrolig tur och jag är så tacksam att det inte hände något när jag åkte!
 
Jag önskar att jag hade fler bilder från sommaren men eftersom min mobil blev stulen kunde jag inte ta några bilder förens min mamma kom dit och gav mig en mobil. Den här bilden har jag lånat från mannen som körde och äger MC:n.
Nej såna brutala hastigheter utan säkerhetsutrustning  är ingenting för mig, tycker inte alls att det ger mig någon form av kick eller adrenalin. Kanske skulle det kännas annorlunda om jag hade haft säkerheten men jag är faktiskt inte så sugen på att prova haha! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej fina du! Kikade runt på google efter olika bloggar och så klickade jag in på din blogg, kollade igenom flera inlägg och sen tänkte jag, "den här tjejen känner jag igen" Jag var i Alanya denna sommaren och så kom jag ihåg att dig har jag ju sett på Tropical restaurangen... Haha tänkte bara att det var lite kul att jag hittade just din blogg, och kanske kul för dig att veta det oxå :-) kram

Svar: Nej vad kul! Haha pratade vi någon gång, kanske jag känner igen dig isf? Vad kul iaf att du hitta till min blogg och hoppas du tycker om den hehe ;) Kram
My Bergstedt

2013-08-11 @ 23:56:59
Postat av: Janina

Ne vi pratade tyvärr inte men vi såg varann iallafall, och ja din blogg är jättebra. Vad heter du på instagram så att jag/ kan följa dig/varandra så ser du hur jag ser ut ,så kanske du känner igen mig kram :-)

Svar: Vad synd men vad kul att du gillar bloggen iaf, tack så mycket :) mybergstedt heter jag på instagram :)
My Bergstedt

2013-08-12 @ 08:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0