Kvällens middag: Fiskgratäng, färskpotatis och en fräsch sallad!

 
En god och väldigt enkel middag (för jag är verkligen ingen mästerkok i köket hehe)
Gratängen är gjord på torskfilé och arlas karljohan,timja och citron créme fraiche. Jag kokade upp créme fraichen lite snabbt innan jag jag hällde över den på fisken som jag lagt i en ungsform. Fisken saltade och prepprade jag lite innan för lite mer smak. Sen stoppade jag in den i ugnen på 200 grader i cirka 30 min. Ca 10 min innan jag tog ut den strödde jag över lite riven parmesan ost för en fin färg och lite krispig yta. 
Potatisen kokade jag ca15-20 minuter (det är bara att sticka den lite då och då och när de inte känns hårda längre är de färdiga som ni säkert redan vet ;) ) Jag kokade potatisen tillsammans med en knippe dill och salt.
Under tiden gratängen stod i ugnen och potatisen kokade skar jag ihop en sallad :)
När allt är klart är det bara att servera, gärna med en citronklyfta till på sidan! :)
 
Mums mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0