En dag på Grönan

 
Som ni vet har jag ju vart på Gröna Lund idag och JA jag åkte Eclipse! Herre alltså, trodde jag skulle dö. Hela kroppen pirrade, skakade. Eller nerverna, blodådrorna... jag vet inte vad jag ska kalla det för att beskriva känslan. Ett stort rus genom hela kroppen är nog den bästa beskrivningen. Grym känsla men det var sjukt läskigt, ena stunden lyckades jag blockera själva tanken på att jag satt där i en gunga 121 mer upp i luften och snurrade 70 km/h och då var det lugnt men så fort jag insåg var jag befann mig fick jag typ panik igen. Grym attraktion helt enkelt, dock fick vi stå i drygt 2 timmars kö. Efter Eclipse blev det glass i den underbara värmen, B&J såklart ;) Sen åkte jag katapulten också, haha jag fick för mig att killen som kollade min sele inte kollat den ordentligt så när vi först hissades upp innan själva uppskjutet var jag helt hundra på att selen skulle öppna sig så fort vi sköts upp, den bilden i huvudet kändes inte så jätteupplyftande. Ändå har jag åkte den typ en miljon gånger haha.
Sen medan vi väntade på att Matilda och Victor skulle åka färdigt en karusell gick jag och pappa till ett maraboustånd med ett sånt där hjul. Men såklart med min otur så vann vi inte. Haha och det fick vi bevisat när pappa direkt efter gick till ståndet mitt emot och jag bestämde mig för att hålla mig undan. Han vann då ju! Så jag valde Toblerone hehe.
Sist gick jag Lustiga Huset med Matilda och Victor innan vi åkte in till stan och åt buffé på Mandarin City (kan jag verklagen rekommendera, så gott!) Man får plocka ihop en egen wok också om man vill men det var bara broccolin och räkorna som var god i min wok så jag åt bara upp det haha. Jag tycker den färdiga buffén är bäst för det är mat som kockar har lagat och är därför sjukt god!
 
Det blev en del bilder hehe ;) Förresten varför säljer inte matbutikerna B&J Raspberry Brownie? Den är hur god som helst ju! (Glassen på bilden)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0