Svar på fråga

Jag fick precis en fråga här på bloggen, frågan är från Anonym men jag svarar såklart ändå :)
 
Kan inte du skriva ett inlägg och berätta om hur du lyckades gå ner i vikt så mycket och så snabbt ? Skulle vara roligt att få veta vad andra gjort så man får inspiration själv!
 

Oj vet inte vart jag ska börja riktigt. De som känt mig länge vet att jag har varit större än vad jag är idag. Jag har alltid vart missnöjd med mitt utseende men det var i slutet på åttonde klass jag tog tag i saken på riktigt. Jag tog råd från skolsköterskan (som förövrigt var dum i huvudet och sa en hel del fel saker till mig). Jag började träna, dvs PW. En sak som är viktigt när man börjar träna är att inte ställa så höga krav på sig själv, börja med det som din kropp klarar av och öka sen när kroppen är redo för det. Jag ändrade mina kostvanor. Det var de små resultaten som gav mig motivationen. MEN jag hade så otroligt lite kunskap av vad jag höll på med. Jag var liksom 14 år och jag rekommenderar verkligen ingen så ung att börja banta. Det blir så himla lätt en fixering. Det var det som hände mig och det är också anledningen till att jag har gått ner så mycket i vikt. Vilket INTE är bra ska jag vara noga med att påpeka!
 
Att träna och äta "hälsosamt" är jättebra för dig själv och din kropp men låt det inte bli en fixering, förbjud ingenting för att det anses vara "ohälsosamt". Jag försöker se på det så här; Det finns inget som är ohälsosamt, allt i måttliga mängder och lite då och då skadar inte. En regelbunden och varierad kost ihop med träning (behöver verkligen inte vara flera timmar på gymmet flera gånger i veckan) är nyckel till en frisk kropp. Sen vill ju alla nå olika resultat men då ska man ställa sig frågan, varför vill jag nå just det resultatet? Är det för att normen säger det eller vill du helt enkelt bara må bra? Jag tror att om man har det sista som svar så kommer det kroppsliga resultatet bara som en bonus. Det kanske inte går så fort man önskar och förväntar sig men man tjänar verkligen på det i längden.
 
Hehe det blev verkligen ett långt svar men den här frågan skulle jag verkligen kunna skriva hur mycket som helst om. Jag hoppas iaf att Anonym fått svar på sin fråga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0