Lite klarhet i saker och ting

 
Hej på er!
Nu är det så att jag vill klargöra lite saker om vår resa ner till Alanya.
En del människor, de flesta egentligen, tror att vi har nollkoll på vad som gäller. Att vi gör detta helt ur det blå och tror att vi kan leva livet där nere. Men nej!
Vi är fullt medvetna om vad vi ger oss in i, vår tanke är inte att leva partyliv och förväntar oss inte att allt kommer vara frid och fröjd. Vi vet att vi inte kommer glida fram på en räkmacka, det kommer inte bli enkelt men vi kommer fixa det. Vår idé är att skapa nån form av vardag där, vi ska leva där och inte åka ner för att semestra. Att vi får värme, sol, och allt där till under sommaren är bara en stor bonus!
 
Och till dig Malin så är vi medvetna om de turiska reglerna. Man får stanna i tre månader och sen måste man antingen hem eller till ett annat land. Man måste inte åka till Sverige för att få komma tillbaka till Turiket och man måste inte vara borta från Turiket en viss tid heller för att återvända. Vet många som åker till nåt grannland till Turiket över ett dygn för att sedan åka tillbaka till Turkiet för yttligare tre månader. Självklart håller inte det i längden, vem orkar hålla på så i flera år om det nu är så länge man vill stanna och då får man fixa ett visum helt enkelt.
 
Jag hoppas att ni har fått mer insikt i detta nu och förstår att vi vet precis vad det är vi ger oss in i. Men man måste våga kasta sig ut ibland och göra sånt som man själv mår bra av!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej my. Menade inget elakt. :)
Men de som su skrev nu i ditt inlägg är de gamla reglerna. Man kan inte bara lämna turkiet och komma tillbaka igen. Reglerna har ändrats :) Förut kunde man bara lämna landet i ett dygn och komma tillbaka med nya 90 dagar. Så är det ej längre.
På 180 dagars period kan du vara där 90 dagar. Så om du åker dit nu i februari kan du vara där till maj. Sen är dina dagar slut, och då får du nya dagar i september. Du borde kolla upp dedär riktigt.
Dina 180 dagar den dagen då du åker dit,

2013-11-30 @ 12:51:23
Postat av: Anonym

Malin har rätt, reglerna är ändrade och det vet jag pga jag har bor själv . Hoppas allt löser sig :) kram

Svar: Tack för dit svar och jag har förståt att reglerna är ändrade. Vi ska kolla upp det här med visum, pris osv :)
My Bergstedt

2013-12-05 @ 16:07:26
Postat av: Jennifer fors

Hej!, jag var i alanya för lite mer än en månad sen, jag var inne på instagram och sökte på alanya å det kom upp nån bild på dig där borta så jag gick in och kikade lite och hittade din blogg! Så jag börja läsa den och har gjort det ett tag nu, och tycker det verkar vara jätte intressant det här med flytten till Alanya, du verkar vara en super mysig tjej, och jag hoppas det kommer gå bra för dig med allt, det ska bli jätte kul att få följa din resa och hur du kommer leva där borta :) skulle också vilja åka iväg till Turkiet en längre tid och leva där men detr nog svårt med det går om man vill. Lycka till :) kram!

Svar: Tack så mycket, blir så himla glad! Ja jag får hoppas att löser sig med visum annars måste jag åka senare tyvärr :( Men jag hoppas på det bästa!!
My Bergstedt

2013-12-09 @ 13:43:26
URL: http://jenniferforss.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0