Nätmobbing!

Det är verkligen helt sjukt hur folk kan sitta bakom sin dator och skriva så fruktansvärt hemska saker till andra människor! Detta är ett väl diskuterat ämne och det blir allt mer vanligare tyvärr.
Jag fixar när jag råkar på påhopp har fått några här på bloggen men också nåt på insta och nån gång när jag var yngre. Jag fixar det, jag kan skaka av mig det och förstå varför folk skriver som de gör men när min lillasyster som är 12 år gammal råkar ut för det blir jag galen. Hon fick för några timmar sen ett hatmeddelande på frågesidan Ask där hon kallades det ena och det andra men värst var "fucking fula hora!". Det fick mig att brinna av. Dels för att hon är min syster och skulle göra vad som helst för henne men också för att hon är så ung och inte vet hur hon ska handskas med det. Jag gav denna person ett svar och märkte snabbt att det är ung person som inte hade mer att komma med. 
Och det är ju inte bara min syster som råkar ut för sånt här det händer överallt och hela tiden vilket är fruktansvärt. Det måste stoppas! Jag förstår verkligen att ungdomar idag mår dåligt och blir deprimerade, vad hände med medmänniskan egentligen. Skulle inte tro att det skulle vara lika kul för nätmobbaren om det plötsligt var han/hon som blev påhoppad. Ni som näthatar, snälla sluta, tänk på vilka konsekvenser era handligar ger och hur ni själva skulle må om någon hoppade på dig! 
Nåt att ha i åtanke när man får dumma kommentarer och dylikt är att dessa näthatare uppenbarligen har en anledning att skriva som han/hon gör. Oftast beror det på avundsjuka eller att personen själv mår dåligt och vill trycka ner andra för att själv må bättre. Hur man nu kan må bättre av att skada någon annan vet jag inte? Det är bara två exempel. Därför försöker jag bara skaka av mig dessa kommentarer, det är liksom ingen idè att ta åt sig. Men det finns människor där ute som inte vet hur man gör, t ex som min lillasyster som är så ung och som redan är osäker. Det är en ålder där man redan kämpar mot allt samhället bjuder på. 
Så snälla tänk på vad ni skriver på nätet och tänk på vilka konsekvenserna kan bli!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0