Om min resa :)

Anonym:
Åhhh inte alls avis! Men blir troligtvis en hel säsong där nere för mig, om allt går ihop praktiskt här hemma.. Vad ska du göra? Jobba? Vart? Hur ska ni bo?
 

Vad kul att du har planer på att stanna under säsongen, det är absoult roligast då det kan jag lova! :D
Jag kommer åka med min moster och vi kommer inte jobba förens säsongen kommer igång. Om det inte är så att vi lyckas hitta nåt men chansen är ganska liten under vintern. Vi kommer istället se oss omkring, umgås med folk och slå oss till ro, vi kommer leta efter jobb till säsongstarten också såklart :)
Vi kommer bo hos min mammas turkiska pojkvän och hans inneboende som vi också känner lite grann :)
Kul att du är nyfiken och undrar du något annat är det bara att fråga på! :)
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har varit i alanya 16 ggr så har rätt bra koll på livet där nere;) men tänkte mer på vad man gör där nere under vintern då det är dött.. Har man tur hittar man ju jobb:) du gör helt rätt att åker ner.. Jag är 26 önskar jag gjort det för länge sen.. Men inte fungerar så fått nöja mig med resor ner dit mellan varven några ggr per år.. Jag kommer troligtvis bo hos en kille som jag känt i flera år.. Visst bra med boende o allt sånt.. Men känns inte riktigt som jag kommer kunna leva de liv jag vill o umgås med dom jag vill.: kan ha fel men känna ändå som man kommer bli gränsad.. Dock är han super go o vi har pratat mkt kring det.. Men vet hur turkar är.. Haft ett förhållande med en i två år.. De är mkt som snurrar! Men vill ner dit o bara leva bara vara njuta av livet helt enkelt.. Bara få åka hem!

Svar: Vet precis vad du menar. Jag har också haft förhållande där och vet hur killarna funkar, man ska inte dra alla över en kamm men när man har varit där ett antal gånger vet man ;)
Ja på vintern är det rätt dött men vi känner att oavsett så mår vi bättre där än här, vi känner oss hemma! Det ska bli spännande och se hur allt blir! :)
My Bergstedt

2013-11-19 @ 15:49:07
Postat av: Anonym

Absolut inte.. Men lycka till med din resa o njut:)

Svar: Tack du :)
My Bergstedt

2013-11-19 @ 16:29:18
Postat av: Anonym

Är det inte svårt att få ett jobb i Alanya när du inte är turkiska medborgare?

Svar: Jag fick ju mitt jobb väldigt lätt pga kontakter från förra sommaren men jag fick också ett erbjudande tidigare från en annan restaurang fast jag valde att vända mig till folk jag kände lite bättre och som dessutom talade svenska vilket underlättade.Du har dock inte lika mycket frihet som turkarna när de jobbar, jag fick t ex inte visa att jag jobbade dvs servera osv. Något som kallas för Sabita (gatupolisen skulle man kunna säga) åker runt på gatorna och kollar läget, dels för att se så att allt är lugnt men också för att se att allt går rätt till. Så förstod jag det som iaf när jag var där.
Jag fick själv aldrig några problem av Sabita eller övriga myndigheter, nåt stul nån gång med strandvakterna men det löste sig alltid.
Men som ett svar på din fråga skulle jag säga att det inte är speciellt svårt att få jobb i Alanya under högsäsongen, det finns många skandinaver som jobbar där under sommaren. Sen underlättar det nog om du har varit där tidigare på semester och skaffat dig lite kontakter :)
My Bergstedt

2013-11-21 @ 03:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0