Svar

Från Anonym:
Va? hur gammal är du? Onödigt att hoppa av när du bara har halva kvar. eller? Du kommer behöva en utbildning. Ge inte upp bara för att det är lite kämpigt. ..
 

Jag är 18 år men går i tvåan då jag böt linje förra året. Det handlar inte bara om att jag är skoltrött utan också om att jag inte trivs i min tillvaro och på den plats jag är på nu. Jag är inte lycklig för fem öre och anser att då är det dax att göra något åt saken. Jag tänker jobba och om allt går som jag tänkt tänker jag flytta och börja om på ny kula kan man säga. Folk kommer höja på ögonbrynen när de hör att jag väljer att åka ner till Alanya för att försöka starta ett liv där, antagligen kommer de tycka att jag är löjlig och att jag flyr, att det är omöjligt. Men det handlar verkligen inte om att fly, ingen vill väl bo någonstans där man inte känna sig hemma. Och det är verkligen inte omöjligt :)

Kommentarer
Postat av: Michelle

DU gör helt rätt My! Istället för att gnälla o må dåligt över tillvaron gör du något åt det. Det ska du ha cred för, för det är där skillnaden mellan dig och tragiska personer är, du gör något åt det. Mår man inte bra, då är det tyvärr upp till en själv att se till att man börjar må bra igen. Så skit i alla som ifrågasätter ditt val, det är ditt val och livet är alldeles för kort för att gå o må dåligt hela tiden om man vet att man kan göra något annat som kan få en att må bättre. Så kör hårt, bara för att du hoppar gymnasiet betyder det inte att du har stängt alla dörrar, för du kommer hitta andra dörrar till framgång nu. Men viktigast av allt, MÅ BRA, TRIVS MED LIVET OCH NJUT! Inga pengar eller utbildningar kan ge dig det!
Hejar på dig bruden!

Svar: Tusen tack Michelle! Det betyder massor och så otroligt skönt att det finns fler som förstår mitt val! Tack!
My Bergstedt

2013-11-06 @ 22:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0