Hiss

Jag tänkte börja med lite hiss och diss här på bloggen och tänkte börja med en hiss :)
 
Om ni har åkt utomlands har ni säkert vart med om kaptens mysiga och allmänt trevliga prat innan start och landning, de önskar en trevlig resa, berättar om vädret och så vidare vilket jag tycker om. Därför vill jag idag hissa er busschaufförer, tunnelbaneförare och tågförare som tar efter flygkaptnerna.
I fredags var jag till exempel med om detta på bussen på väg till skolan. Han tala om ankomsttiden i Älvsjö och vad tempsturen var och han önskade en trevlig resa för oss nypåstigna. Och när vi kom till Årstaberg blev det trafikstockning och han började återigen prata, den här gången om stoppet och att det alldeles strax skulle lösa upp sig och kunde fortsätta vår resa.
Många kanske tycker att det är överdrivet att prata på så där men jag tycker bara att det är trevligt och fler chaufförer får gärna göra det enligt mig :)
Heja trevliga chaufförer!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0