Detta beteende...


Något som är tragiskt här nere i Alanya är hur större delen av alla turkiska killar leker med tjejerna som kommer hit.

Jag ser det hela tiden och har själv varit med om det, 3 gånger till och med. Man tror varje gång att den här gången är det annorlunda. Han är inte som de andra och man faller för deras charm. Sättet de lindar tjejerna runt sitt finger är vidrigt helt ärligt.
Senaste igår såg jag det hända, någon som även har lurar mig totalt.

Det börjar oftast på facebook, de säger fina saker till dig, lovar en massa och säger att de väntar på dig.
När du väl är här är det väldigt pluttigt. Killarna bekräftar det de skrivit till dig. Får dig att känna sig speciell, visar offentligt sitt intresse för dig med kyssar och kramar.
Det är nu du är fast, de halar in dig steg för steg.
Du är här för 1 vecka eller 2, ni har det bättre än någonsin och du tror verkligen att han är seriös med just dig. Men icke.
När du åker hem kommer nya tjejer, tjejer som antingen redan känner killen eller någon ny.
Han håller sig inte till dig, du var engångs grej som gav honom sex och i många vanliga fall pengar eller dylikt.

Och tro mig det spelar ingen roll att jag bor här. Mitt fall skedde i oktober när vi var här hela familjen. Jag borde ha lärt mig vid det här laget men jag trodde verkligen att han inte var som de andra. Han var så övertygande men bara efter 5 dagar blev jag utbytt mot en annan tjej som kom ner, som han känner sen tidigare.
Månaderna gick och några veckor innan jag skulle åka ner i februari tog han kontakt med mig igen. Då föll jag ingen för hans ord. Jag kommer ner och vi spenderar tid tillsammans till och från, håller kontakten osv. Men så började han jobba igen och tjejerna började rulla in. 
Denna kille har sårat mig gång på gång, givit mig falska förhoppningar och för några dagar sedan fick jag nog. Frågade honom rätt ut hur han själv känner och han säger att vi bara är vänner.
Nu är han raderad från  Facebook och insta och vi har inte pratat med varandra sen dess. Igår hade han en ny tjej med sig på jobbet och visst hugger det till men samtidigt blir jag så arg och äcklad på detta beteende.
Jag vet hur den här tjejen kommer bli behandlad och vad han är för typ av kille. Och jag förstår inte hur man helt ärligt har hjärta till att leka med folks känslor. Hur man kan utnyttja en annan människa på det sättet.

Min teori är att det handlar om bekräftelse, kunder till deras jobb, pengar och ligga. Det ger de en kick. De kan inte känna något då det har stängt av.
Detta vet jag då jag har killkompisar här som har berättat för mig. 
De har själva blivit sårade och vill inte vara med om det igen så de stänger av och lever på bekräftelsen från alla tjejer.

Nu ska jag självklart inte dra alla killar här över en kamm men låt oss säga att ca 90% av de gör detta.
Så för er som kommer ner, tänk lite extra på det. Det är väldigt lätt att falla för deras humor och charm men tänk steget längre.
Är ni själva ute efter att bara ha roligt och som inte involverar några känslor så behöver ni inte oroa er.

Som sagt det finns bra killar också men man ska inte lita allt för fort på dem eller så ska man bara vara deras vänner.
Vi har ju bara turkiska killkompisar här och jag är glad att de inte ser oss som turister, inget kladd och lall. Däremot väljer vi omsorgsfullt vilka vi lär känna då vi inte litar på vem som helst.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg men jag kände att jag var tvungen att få det ur mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!:D
Älskar sånna inlägg, de uppskattas och man får sig en tankeställare, har som tidigare nämnt sagt att jag har varit där förr och det är lite kul att man kan hålla med i allt du säger samt få läsa din teori, håller faktiskt med om den teorin:) vill ge dig cred för såna inlägg då de är rätt privata och du tog med egna erfarenheter, kul att läsa din blogg förresten, kikar in här flera gånger om dagen i hopp om ett inlägg:D Min fråga är om du kan ha en till frågestund med i videoform? hade varit roligt och mer personligt där du kan utveckla dina svar, vill du inte så förstår jag det! kram på dig:)

Svar: Lite skönt att du håller med mig. Känns alltid lite risky när jag skriver dessa sorts inlägg då vissa kan ta det på fel sett och ta illa vid sig.
Och sen är det såklart lite risky också att ta med mina egna erfarenheter, dels för de personer jag pratar om. Men är väldigt noga med att inte nämna några namn eller något som kan förknippas med den nämnde personen.

Vad glad jag blir att du gillar min blogg förresten! :D
Jag kan absolut ha en till frågestund men kan kanske bli lite knepigt med en i videoform då jag inte har en dator med mig utan har allt i mobilen. Vet inte om man kan lägga upp videos genom blogg.se-appen. Men ska se vad jag kan göra :)
Kram!
My Bergstedt

2014-04-22 @ 15:01:55
Postat av: Anonym

Håller med.. Själv varit i den sitsen.. Men nu har vi en bra vänskapsrelation istället..
Har

2014-04-22 @ 16:59:47
Postat av: Anonym

Hej! Är det A du pratar om? Han som jobbar på black.. Lång med plattat hår?
Känner igen mig som tusan.. Åh jag vill gärna veta så att jag inte ramlar in i samma skit..

Svar: Om du vill kan vi mejla eller prata på fb, [email protected] eller My Bergstedt på fb.
My Bergstedt

2014-04-29 @ 13:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0