Något jag saknar


Ja är det något jag saknar så är det min svenska frukost, eller rättare sagt mina matvanor över lag. Att själv kunna välja vad jag ska äta och att ha den där regelbundenheten.
Här blir det väldigt hipp som happ och nu när vi jobbar blir det lätt att man inte hinner äta något ordentligt och det blir oftast en toast. 
Det är inget som ger nån näring och håller en inte mätt speciellt länge.
Och självklart saknar jag min mammas goda mat och hur hon kan få för sig att baka nåt härligt bröd, som på bilden t ex.

Hm konstigt att jag saknar sånt från Sverige som jag var så himla trött på då.
Jag både älskar att vara här samtidigt som det finns saker som får mig att vilja vara i Sverige, mina vanor, familj och vänner.
Jag har ju mina vänner här också och att träffa nya älskar jag men det blir väldigt mycket party, lite sömn och halv taskiga matvanor.
Säger inte att jag hatar att parta, tycker det är skit roligt men som sagt det sliter på en och gjorde även det förra sommaren och då var det ändå bara för 6 veckor.

Nej när jag kommer tillbaka till Sverige så ska jag ta tag i saker och ting igen. Träna, äta rätt, plugga, jobba (förhoppningsvis) och uppskatta mer av det jag har. Familj och vänner dvs.
Vet att jag kommer sakna Alanya så otroligt mycket men någonstans så saknar jag en ordentlig vardag, ett liv.
Något man kan bygga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0