Otacksam..


Jag har ju nämnt tidigare att jag skulle tycka att det vore skönt att åka till Sverige för en vecka, har lite "hem" längtan speciellt när man ser hur fint alla mina vänner verkar ha det. Och så saknar jag min familj så att det gör ont!

Jag har börjat spåna lite på vad jag ska hitta på när jag kommer tillbaka, funderar på att plugga på distans och har jag tur är jag välkommen tillbaka till 3Vi. 

Nåt jag har bestämt mig för är att jag måste försöka skapa mig en riktig vardag, som när jag gick i skolan. Ha ett liv typ.
Det skulle underlätta mycket och då tror jag att jag skulle må bättre i Sverige.
Känner mig nästan taggad, men det blir man väl när man börjar spinna på mål och planer.

Samtidigt känner jag mig så otacksam. Jag är på den platsen jag älskar, så vackert, varmt och härligt. Vem vill inte bo med palmerna liksom?
Men som sagt, som jag känner nu kommer jag behöva en tur till Sverige efter den här säsongen. Om det kommer fortsätta att vara som det är nu med alkohol (tänker bara på hur somrarna brukar vara liksom), killar och längtan efter familj och vänner kommer jag vara rejält sliten både fysiskt och mentalt.

Som tur är kommer mamma och ungarna ner i juni och då kommer det säkert bli bättre men de kommer ju fara tillbaka så småningom.

Nu har jag babblat färdigt. Ville bara dela mina en aning röriga tankar med er. Det är inte så lätt att bo i ett annat land som man kan tro.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Garage restaurang är jag helt fel ute o cyklar eller ligger de längst ner på bargatan om man har robin hood bakom sig.

Svar: Ja det kan man säga, man svänger till vänster och sen höger då hamnar du rätt :)
My Bergstedt

2014-04-27 @ 23:01:20
Postat av: Anonym

Då tänkte jag rätt:) inte bra när dom byter arbetsplats;)

2014-04-27 @ 23:20:59
Postat av: Anonym

Då tänkte jag rätt:) inte bra när dom byter arbetsplats;)

Svar: Vilka? :)
My Bergstedt

2014-04-27 @ 23:21:00
Postat av: Anonym

En av mina vänner har jobbat på en restaurang i flera år men har nu bytt till garge

2014-04-28 @ 09:20:51
Postat av: Anonym

Hüseyin heter han jobbat på panderosa innan.. Vet du vem han är?:)
Var ligger mahmutlar i förhållande med alanya?

Svar: Det ringer tyvärr ingen klocka :/
Mahmutlar ligger åt Oba hållet fast ännu längre bort, längst bort i princip :)
My Bergstedt

2014-04-28 @ 11:18:53
Postat av: Anonym

ligger de förbi Oba?

2014-04-28 @ 11:22:24
Postat av: Anonym

Oki.. Då hade jag rätt.. Han är smal dansar väldigt mycket.. Iaf gjorde han de på panderosa:)
Uppskattar din blogg din ärlighet att du inte förskönar något...
Alanya är underbart att turista i.. Men att leva där nere är helt annat. Jag klarade lit mer än en vecka sen spårade allt ut totalt.. denna svartsjuka som är där nere och att killarna "äger" oss de går inte hem hos mig. Haft några sommarromanser o när jg åkt hem har vi fortsatt som vänner.. och nu är vi riktigt bra vänner.. Kan umgås o ha skoj på ett vanligt sätt då om vi är ute o festar eller vad vi nu än gör..
Men det är ett speciellt liv. och jag tycker du/ni är starka som kämpar på. Förstått att ni inte haft d e så lätt.. Men fortsätt kämpa.:)

Svar: Nej det är det verkligen inte. Killarna får göra vad det vill men att vi tjejer göra samma sak är katastrof! Man får horstämpeln direkt.
Det är hemskt.
Jag är glad att du gillar bloggen och uppskattar det jag skriver. Tack!
Livet här är verkligen något annat, som sagt semestra är en sak. Du kan ha den bästa semestern någonsin men är du här en längre period lär folk känna dig, veta vem du är och framförallt vem du är/har varit med.
Grabbarna snackar mycket här kan man ju säga. Sen säger jag inte att alla är idioter! Nej nej, finns många fina också :)
My Bergstedt

2014-04-28 @ 11:31:38
Postat av: Anonym

Ja sen att dom ligger runt med flera st är inget fel;)
Ja det är de verkligen.. Men som sagt de finns guldkorn oxå.. Jag umgås med dom som jag känner o har gjort de i flera år.. Har fortfarande kontakt med en som är gift o har barn.. fått träffat både hans fru o lilla dotter.. o de accepteras!
Det är en stor skillnad jag valde att inte flytta ner nu över sommaren... Då jag kände att livet här hemma är så mkt bättre.. Så de får bli som turist i år igen.. Vilket jag är sååå otroligt nöjd över:D

Svar: Ja och det gör mig irriterad, bara man går iväg med en kille så dras slutsatsen "de ska ligga".
Ja jag förstår dig. Vi får se hur jag känner efter säsongen, älskar stället men det är samtidigt en väldigt påfrestande plats att bo på, speciellt som Skandinav. Man blir rätt mentalt utmattad.
My Bergstedt

2014-04-28 @ 11:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0