Ciggen

 
Ja hörni, nu tror ni att jag har köpt ett sprillans nytt paket cigaretter men icke! Det här paketet fick jag av morfar för lite mer än två veckor sedan, dagen innan jag fick halsfluss samt samma dag som jag bestämde mig för att försöka sluta röka.
För tio dagar sedan, rökte jag två cigg på kräftskivan vi hade här hemma och sen dess har jag inte rökt. Fram tills idag. Det är inget jag tänker sticka under stolen med.
Jag var extremt röksugen och när tjejen jag umgås med i skolan frågade om jag inte ville ha en så kunde jag inte stå emot. Precis som förra gången jag rökte smakade det inte gott alls, jag fick inte den där nikokicken man hoppas på när man är så där röksugen. Jag kände mig genast ofräsch då det smakade typ askkopp i munnen och mina fingrar luktade rökt, på det blev jag också en aning dåsig i huvudet. Lite huvudvärkskänsla ni vet.
 
Jag ångrar på ett sett att jag rökte när jag lyckats hålla mig så pass länge utan men samtidigt känns det bra då jag ändå känner efteråt att det bara är skit med att röka. Smakar inte gott alls! Det blir liksom ett kvitto, man bli påmind att det faktiskt inte är så trevligt att röka som man föreställer sig när röksuget blir så där extremt jobbigt som idag.
Och så måste jag också påminna mig själv om att även om jag känner mig lite besviken på sig själv - som jag kände efter att jag gav vika för ciggen - om hur bra det faktiskt går för mig att sluta. Från att röka ett halvt till ett helt paket på en dag så har jag kunnat klara mig utan en enda cigg på tio dagar. Det är väl framsteg om något anser iaf jag!
 
OBS! Detta paket har jag bara i väskan, i ett slutet fack bara för att veta att det finns där. Inte för att jag har tänkt öppna det. Det är nog en psykisk grej, jag vet att det finns där i väskan "just in case" och ger någon form av trygghet. Låter konstigt jag vet, men ni som har rökt/försöker sluta förstår nog vad jag menar :)
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0