I'm back baby!


Yes I am! Jag vet att jag inte varit aktiv på flera månader(!) och det märks på det sänkta följarantalet. Jag behövde en break från bloggen helt enkelt, kände ingen lust alls för att uppdatera så jag lät bli helt enkelt. Men som sagt nu är jag tillbaka och jag hoppas att mina förlorade följare hittar tillbaka till min lilla blogg! :D

En del har hänt sen jag sist bloggade (suprise,suprise), jag har inser att jag är en väldigt upp och ner människa som har rätt svårt att bestämma mig och följer spontant vad som känns rätt här och nu.
Det vill säga att jag nu, igår faktiskt, har flyttat tillbaka till pappa och mina småsyskon. Jag pluggade ju i Norrtälje och jag trivdes jättebra, fick en vän för livet och det rullade på. Tills jag för två helger sen spenderade lördagen hos pappa och var uppe en sväng på mitt gamla jobb. På restaurangen som jag jobbade extra på förra vintern och i somras. Jag fick höra av stammisarna att hon som jobbade på heltid slutat och de undrade om jag skulle ta över hennes tjänst. Jag, en aning berusad och överraskad, började sakta fundera på om jag skulle snacka med chefen om det. Jag träffade sedan på en annan kollega dagen efter och vi pratade lite.
Jag kändes mig mer och mer sugen på att höra av mig till chefen vilket jag sen några dagar senare gjorde(förra veckan alltså).
Jag har verkligen saknat att bo i stan, lätt att ta sig överallt, mer självständig osv. Och så känner jag så här, jag är 19 år, jag har hackat fast i skolträsket (blir liksom aldrig klar) och jag vill försörja mig själv. För mig är det så självklart! 
Hade jag inte fått det här erbjudandet av heltidsjobbet så hade jag aldrig hoppat av skolan igen. Men nu har jag det och imorn är min första arbetsdag som heltidsanställd! 
Känns sjukt kul!

Ja det var en snabb update om hur mitt liv ser ut just nu, hoppas jag inte lät er som fortfarande kikar in här varje dag vänta alldeles för länge! 

Kram på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0