Bloggbrist!

 
Günaydin!
Gaah vad jag längtar alltså, räcknar verkligen ner nu, veckor, dagar haha ja nästan timmar ;) Nä okej inte timmar men ni fattar nog haha.
 
Igår jobbade jag från 16.00 - 01.00, fick börja 2 timmar tidigare så det blev en lång dag igår men det var ändå rätt lugnt. Mellan 22.30 tror jag och 00.00 hade vi en dötid så vi satt och kollade på nån film som gick på tvn i baren haha, sen rullade det in lite folk.
 
Att jobba på en restaurang och bar är ändå rätt kul, det är många timmar och oftast kvällar/nätter men måste ändå säga att det jobbet passar mig ändå ganska bra. Jag gillar att prata med folk, möta nya människor, blanda drinkar, variationen (alla kvällar är olika, det blir aldrig samma sak), serviceminding och sen blir ju det alltid roligare när man kommer överrens och trivs med sina kollegor :)
Det klart att jag inte alltid kommer tycka att det är så kul, inget jag kommer vilja jobba hea livet med. Eller ja inte på samma ställe åtminstone. Eller om man öppnar eget eller någon i ens närhet öppna något eget så tror jag att det känns annorlunda och då skulle jag nog kunna tänka mig att hålla mig till det här yrket. Jag har mycket kvar att lära och det gör det ju nästan roligare, att man inte är fullärd och kan fortsätta bygga sig uppåt :)
 
Det jag vill lära mig mer och övar på varje gång jag jobbar är att bära tallrikar, brickor, hur man serverar på ett bra sätt. Och hur man bandar drinkar. Jag börjar få känn på vad som en 4:a och vad som är en 6:a utan något mått vilket ändå är lite framsteg. Sen har jag också fått lite koll på vad som passar till vad och inte, t ex om någon ber en att hitta på något bara.
Haha ni skule ha smakat på dem två första drinkarna jag gjorde ur huvudet! Så äckliga och det visade sig att jag istället för läsk tog jag vanligt bubblevatten, haha inte konstigt att drinkarna smakade som de gjorde. Som tur var hade killen hjärta att dricka upp den och säga att den var god trots att jag själv sa att den var hemsk, sen var han lite dragen också och tänkte nog inte så mycket på det haha. Han visste också att jag är nybörjare så jag tror det också var därför han var så snäll haha ;)
 
Nu hade jag ju i och för sig något att skriva om men som ni nog märker är mina inlägg inte så roliga just nu och det har jag sagt förut men jag tänkte fråga er vad ni är sugna på att läsa här i min blogg. Mer mode, tips, mer om mig, resor, jobb osv?
Var inte blyga, kom gärna med förslag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0