Eyes don't lie


Jag tror att det är fler än jag som tänker likadant. Ögonen ljuger aldrig.

När jag har mina neråt dagar kan jag tydligt se på mig själv, och även andra i min omgivning, när jag mår dåligt. Det kan jag själv se i spegeln och framför allt i mina selfibilder. 
Att jag ler på bilden spelar ingen roll för blicken är inte med, frånvarande.

Den här bilden tog jag igår till insta och det var en av mina bättre dagar, vilket jag ser på just mina ögon. Närvaro.

Och ni har säkert också tänkt på detta. Man kan se när någon mår dåligt, speciellt någon som står än nära. 
Men sen så visar ju ögonen inte bara smärta utan kärlek och glädje också. 
Kärleken din partner har blicken när han/hon ser på dig och säkert viseversa. Kärleken till sina barn eller ett syskon.
Glädjen i en persons ögon när något bra händer eller bara känner sig genuint nöjd med tillvaran.

Så tänk på det, ögonen ljuger inte, de kan visa så mycket mer än vad man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0