Kycklingklubba med rostad potatis och tzatsiki



Detta blev då kvällens middag :)
Väldigt gott blev det, till min förvåning! Lite kul att lyckas fullt ut när man lagar mat. Förutom lite "brännskador" blev det bra iaf haha! ;)

Till kycklingen gjorde jag en marinad på curry, salt, peppar, cayennepeppar, olivolja och citronsaft som sedan pendslade på.
Potatisen delade jag bara på mitten och  kryddade med flingsalt, peppar, färsk timjan, några vitlöksklyftor och ringlade på rapsolja. 
Båda stod i ugnen samtidigt och blev klara samtidigt, mycket smidigt om du frågar mig :)
Sallad blev det till och en tzatsiki som jag gjorde på turkiskyoghurt, lite salt, peppar, citronsaft och en klick färskost med vitlök och örter, och såklart gurka :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0