En bra start på dagen!


Hello på er!
Min morgon började vid 9 tiden och startade med en lite annorlunda frukost för att vara mig. Jag brukar inte äta gröt så ofta men så sökte jag på Google efter lite roligare recept.
Jag ville ja en gröt med linfrön så mycket visste jag haha.
Jag hittade iaf en blogg, Www.fitnessochhalsa.se där jag direkt fick tips om olika havregrynsgrötar. Nyttigt och gott!
Jag gjorde om lite grann men fick iaf inspo från denna blogg.

I min gröt finns: 
• 1 1/2 dl havregryn
• 1 ägg
• 1 nypa salt
• Ca 1 msk linfrön, använde finkornigt men funkar lika bra med vanliga.
• 1 tsk kokosflingor 
• 1 dash av vaniljsocker

Vispa alla ingredienser, värm i micron i 2 min, rör om och toppa med färska eller tinade bär samt lite kokosflingor.

Smarrigt var det men saknade kanelen en hel del, brorsan har ingen hemma så det fick bli så :)

Sen körde jag styka och drog ut på en intervallrunda!
Kändes skönt faktiskt och jag hoppad att jag kommer känna så nu under träningarna.
Känns mycket lättare också att träna innan jag rökt, kanske bara inbillad mig men lite lättare känns det tycker jag :)

Idag fyller även min pappa år så ska åka hem sen och umgås med honom, on inte jobbet ringer och vill att jag jobbar. Chansar på det då jag brukar bli uppringd på söndagar.

Men ni får ha en fin söndag kära ni, kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0