Min träning


Som ni vet så har jag varit väldigt upp och ner med min träning de senaste månaderna, har aldrig riktigt kommit igång och slarvar mycket. Så den här gången har jag suttit och skrivit ner hur, vad, när och varför jag vill träna och som förhoppningsvis kommer att funka. Jag ska även få mer kontroll på mitt ätande igen så att jag slipper sötsug och ångest. Kanska även ska göra en lista på vad jag äter under en veckas tid, fick ett sånt tips från SCÄ förut. 
Jag vill helt enkelt komma tillbaka till de rutiner jag hade när jag gick i skolan.

Tror också att detta "schema" kommer vara bra när jag kommer in i skolan igen.
Så här kommer min motivationslista! 

Start:
6/7 2014

Dagar:
• Måndagar
• Onsdagar
• Fredagar
• Söndagar

Tid:
Styrka.
• 20 situps
• 6 armhävningar
• 20 squots 
Allt x3 förutom squots där det är 20 x2 + 30 x1.

Ca 30 min intervallrunda (PW och jogging).

Rutin:
• Träning efter frukost 
• Ingen cigg förens efter träning.
(Kommer dock behöva ändras när skolan kommer igång då det få bli på eftermiddagar ist).

Mål:
• En bättre självkänsla
• Dämpa ångesten 
• Bli piggare
• Hålla kroppen i form
• Ha något som är stabilt i vardagen
• Utlopp för mina känslor och tankar

Detta kommer bli en utmaning och redan imorn kommer jag säkert känna "nä jag orkar inte" men ska tamigtusan ta tag i det här nu, jag kan ju inte må sämre med träningen direkt.
Och det kommer vara tuft i början, det är ju därför jag har backat från träningen för att jag är utform.
Tror att jag känner mig besviken på mig själv när jag känner av att man inte är i toppform som förut.
Men det ska jag också ha som morot, att bli bättre.
Har jag börjat att träna en gång så ska jag klara det igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0