Disciplin..


Alltså ja detta med självdisciplin är inte min starka sida längre. 
För några år sen var jag så beslutsam och driven, tills det gick över styr dock.

Men vill kunna ha det igen. Nu är jag alldeles för bekväm. Jag har ingen motivation till att träna. Eller jo det kan komma små stötar ibland men så försvinner det dagen där på och jag ger mig inte ut iaf.

Jag vet egentligen inte vad det beror på. Kanske för att jag var trött på allt en period, hoppade av skolan och drog. Vilket resulterade i mindre disciplin och träning.

Så nu tänkte jag så här.
Om ni, mina kära läsare ville ge mig tips på antingen hur ni själva tränar (helst i naturen) för att få det lite roligare. Eller vad som ger er motivation eller tipsa om något bra knep som får en att sparka sig i arslet och får saker gjorda?
Vad ni än har, tipsa på!

Kram på förhand! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Följ en massa instagram konton om fitness, både motivationsbilder och bilder på fräscha frukter och juicer, ha som mål att träningen är något obligatoriskt varje dag, att du liksom gör det tidigt på morgonen innan du springer på andra ärenden, bästa tipset är väl att du får tänka på ångesten du vill slippa känna och att träningen är en av de få sakerna vi har kontroll över i livet, du får ut en massa negativt ur huvudet och blir sundare! Se bara till att du njuter medan du gör det och att det inte är en börda för då är det fel och då måste du bromsa, hitta en motivationsbild på en person och sträva efter att bli bättre för varje dag! kram!!

Svar: Tack för tipset!
Jag följer några konton redan på insta och jag kan helt hålla med om att det får en att vilja kicka igång.
Fast där har vi kruckset, oftast tycker jag inte om att vara ute och springa när jag känner mig så dåligt i form. Då kan jag tappa motivationen direkt eftersom jag tänker på den gången innan jag ger mig ut, då ändrat jag mig och känner nej det var för tungt.
Blev kanske lite konstigt förklarat men hoppas du förstår.

Men jag ska absolut ta till mig ditt råd :)
Kram!
My Bergstedt

2014-06-09 @ 21:58:00
Postat av: emelie

hitta någon att träna med, försök hitta en variation och gör saker som du tycker är roligt (som innehåller träning) tex ut o cykla, spela tennis eller vad du nu gillar! jag brukar även tycka de e roligare att träna ifall ja har fina träningskläder haha..
lycka till! :)

Svar: Ja fast jag tycker om att träna själv, köra i min egen tackt. Däremot tycker jag om gruppträningar på gymmet :)
Haha ja det där med att ha snygga kläder under träning är något jag också gillar! :)
Tack så mycket för ditt tips!
My Bergstedt

2014-06-10 @ 14:03:26
Postat av: emelie

hitta någon att träna med, försök hitta en variation och gör saker som du tycker är roligt (som innehåller träning) tex ut o cykla, spela tennis eller vad du nu gillar! jag brukar även tycka de e roligare att träna ifall ja har fina träningskläder haha..
lycka till! :)

2014-06-10 @ 14:06:09
URL: http://emeliillan.devote.se
Postat av: Anonym

Ett tips, har du ätstörningar ska du ABSOLUT inte följa massa såna konton, håll dig borta från dem. Motivationen kommer när DU är redo. Man ska träna för att man vill inte för att det är ett måste. Känner du att du mår bättre av att träna, då borde du ha lätt att ta dig ut. Så mår du verkligen bättre av det eller är det bara ett tvång? Träning ska va kul och avslappnat, inte ett måste, måsten hatar vi människor. För att slippa bli besviken varje gång man hoppar över träningen så tycker jag inte att i din situation att du ska ställa krav, för det är det sista du behöver. Känner du för att träna en dag, då tränar du, men låt det komma av sig själv.

2014-06-10 @ 19:50:58
Postat av: Anonym

Ett tips, har du ätstörningar ska du ABSOLUT inte följa massa såna konton, håll dig borta från dem. Motivationen kommer när DU är redo. Man ska träna för att man vill inte för att det är ett måste. Känner du att du mår bättre av att träna, då borde du ha lätt att ta dig ut. Så mår du verkligen bättre av det eller är det bara ett tvång? Träning ska va kul och avslappnat, inte ett måste, måsten hatar vi människor. För att slippa bli besviken varje gång man hoppar över träningen så tycker jag inte att i din situation att du ska ställa krav, för det är det sista du behöver. Känner du för att träna en dag, då tränar du, men låt det komma av sig själv.

Svar: Det är ju det här jag har som nackdel. Ätstörningen och precis som du säger ska träning inte kännas som ett tvång!
Tack för din kommentar!
My Bergstedt

2014-06-10 @ 19:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0