Innan och efter Alanya


Jag fick denna förfrågan igår utav nån av er kära läsare så tänkte besvara det nu :)

Som ni vet har jag varit hocked på Alanya sen 2012 och kan helt ärligt säga att det mest berott på dåvarande pojkvänner (olika perioder såklart) då jag längtat efter killen och det var inte annorlunda denna gången heller även fast killen ifråga aldrig var eller blev min pojkvän men det var någon jag ändå föll pladask för och ville satsa på.
Sen längtade jag efter själva äventyret som jag skulle få göra med Carol. Inte alla som tar eller får den chansen.

Jag längtade efter att komma bort från Sverige och allt det jobbiga, förväntade mig ett glatt liv och kanske få chansen att skapa en relation med denna kille.
Och jag blev inte besviken vad gäller livligare dagar för det var det gott om, speciellt nätter som ni vet!
Jag har träffat underbara människor som jag hoppas kommer finnas i mitt liv länge.
Men allt blev inte som jag drömde om, eller jo i början men ju mer tiden gick ju mer kaos blev det. Intriger, problem med mat/ätstörningen (det blev för påfrestande), sena kvällar, tidiga mornar, jobbstrul och inte blev det något mer med killen!
Jag mådde inte bra sista tiden där, kunde bli på bättre humör med vissa vänner men inombords ville jag bara kväva all ångest som konstant fanns där. Förutom när jag festade.

Visst blev resan till viss del av det jag hoppades på men samtidigt inte. Jag hade t ex inte förväntat mig att åka hem så pass tidigt. Vilket känns väldigt trist och jag saknar min vänner där också.
Jag hade ju hoppats på en lång vistelse, fått göra sommaren där men det blev för kaos helt enkelt.
Jag blev psykiskt rubbad av allt som hade hänt och med ätstörningen i bakgrunden.

Ibland blir inte allt som man tänkt sig men kanske kan man få ut något vettigt av det ändå, som i mitt fall.
Jag har vuxit ännu mer och insett så mycket mer med den här resan så jag skulle inte vilja ha något ogjort. Jag ångrar inget jag gjort eller att jag ens gjorde resan dit. För jag har fått så många nya minnen, vart med om sjuka saker, roliga saker, upplevt mycket och lärt känna både nya och gamla vänner bättre :)



Kommentarer
Postat av: annelie

trevlig resa

2014-06-16 @ 18:40:26
URL: http://saganomamanda.blogg.se
Postat av: isa

bra att du vågade chansa i alla fall :))

Svar: Ja man måste testa iaf annars hade jag ångrat mig :)
My Bergstedt

2014-06-16 @ 19:34:23
URL: http://isabyl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0