Svar på frågestund del 2


8. Vad har du för favoritsnacks att mumsa på framför en film? 
Svar: Oj jadu, det är olika beroende på vad jag är sugen på men favoriten är nog Ben&Jerry!
Älskar även naturgodis!

9. Har du lätt för ett visst ämne i skolan? Som går superenkelt för dig och som du tycker är roligt och anser dig vara starkast i? 
Svar: Svenska! Jag tycker det är roligt och får oftast bäst betyg i det ämnet men tycker även om psykologi och är rätt stark i det ämnet också :)

10. Dina topp 5 låtar som du spelar om och om igen just nu? 
Svar: 1. Din soldat - Albin ft Kristin Amparo  
2. Stay with me - Sam Smith
3. Success - Samir och Viktor
4. Medina - Se på mig nu
5. Zara Larsson - Carry you home
Dessa låter går på repeat i mina lurar just nu!  

11. Vad har du för favoritmat som aldrig går fel? 
Svar: Svår fråga helt ärligt. Jag tycker om det mesta och även här beror det helt på vad jag är sugen på :)
Men skulle nog säga grillat, sushi och turkiskmat, slår aldrig fel :)

12. Har du en dold/dolda talanger? 
Svar: Hehe nja vet inte roligt om jag har nån  dold talang faktiskt. Har sjungt sen jag var liten så skulle väl vara det då :)

13. Vilka är dina bästa vänner och hur länge har du känt dem och hur träffades ni? 
Svar: Mina absolut bästa vänner är Josse och Alex som jag har känt sen vi var små :)
Sen har vi Benja som jag lärde känna i sjuan  :)
Mamma är även min bästa vän, funnit där hela livet!
Och Carol aka Kanki som jag också känt hela livet då hon också är min moster, men det är inte förens förra året som vi kom nära varann.
Brorsan är även min bästis skulle jag säga, går alltid att prata med honom och han finns alltid där :)
Skulle även vilja lägga till två nya stjärnor fast vi inte ses så ofta och som vi träffa i Alanya, Annika och Sofia :)

14. Hur kändes det när din familj åkte till Alanya, ville du med till en viss del eller var det inget sug alls? 
Svar: Kändlorna var väldigt blandade av flera andledningar men kände inget direkt sug att åka ner, som jag sagt förut, skulle vara för att få träffa alla jag saknar, värmen och goda drinkar. Men vet även hur det kan bli osv så suget försvinner rätt snabbt.

15. Det mest romantiska stället du vet i Alanya? 
Svar: På kvällen vid en solnedgång skulle jag säga Teras, otroligt vacker utsikt och även när mörkret faller och stadens lampor lyser blir man nästan mållös. En romantisk plats helt enkelt.
Sen skulle jag rekommendera Dim Cay under dagtid, man är avslappnad, det brisar skönt i värmen, man äter himmelsk mat och bara ligget och myser. Perfekt!

16. Beskriv dig själv med 3 ord? Skriv alltså exempelvis generös för att.... 
Svar: Ambitiös, både inom jobb och skolan så vill jag göra mitt bästa och tar egna initiativ.  Hetlevrad, har jag en dålig dag eller saker inte går i min väg kan jag lätt snapa eller bara vara tjurig men oftast bara inför familjen haha.  Godhjärtad, bryr mig väldigt mycket om andra och kan oftast sätta andra före, lite för snäll ibland kanske.

17. Har du lätt för att träffa nya människor och vara social eller är du lite blyg i början? 
Svara: Haha detta är faktiskt en rolig fråga som jag själv reflekterat över och kommit fram till att jag är rätt reserverad till en början bland nya människor. Jag kan nog framstå som väldigt blyg i början men så fort jag blir bekväm med någon blir jag flamsig, skäms inte för vad jag gör och säger och blir mer avslappnad.
Haha min turkiska vän i Alanya som jag fick jobba mycket med påpekade min blyghet och jag sa till honom, vänta bara så fort jag blir tillräckligt bekväm med dig kommer du sakna den blyga tjejen. Haha hade rätt och han skämta om att han hata mig för att jag så bekväm i hans sällskap, var plötsligt mer utåt och en aning galen haha :)

Kram och tack för en ärlig och fin blogg!:)

Tack för dina frågor Anonym, hoppas du blir nöjd med svaren! Och tack för de fina orden :)
Jag har även fått några frågor från en Diana men dem frågorna kommer upp lite senare :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad det värmer att du nämnde mig, känner detsamma hjärtat! ❤️

Svar: Såklart!❤️
My Bergstedt

2014-06-29 @ 21:20:49
URL: http://www.gennes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0