Svar på frågestund del 3


Frågor från Diana: 

När åkte du till Alanya för 1 gången?
Svar: Allra första gången var 2006, var 11 då så märkte inte av så mycket av Alanya livet, jag var bara utomlands liksom :)
Sen åkte jag tillbaka 2012 med familjen och några släktingar, då rullade allt igång.

Har du bott där i så fall hur länge? 
Svar: Jag åkte ner den 10 februari och planerade på att bosätta mig där, har till och med visum fram tills den 15 december. Men jag åkte ist hem den 12 maj. Så bodde där i 3 månader.

Hur träffade du killen du gillade, berätta allt?
Svar: Berätta allt jadu. Som jag har sagt förut så är det en rätt lång historia. Absolut första gången jag träffade killen var 2012 via min dåvarande pojkvän men då var det ju ingen biggy liksom men kände till vem han var. Träffade honom på baren jag hängde på mycket förra sommaren men då var det heller inget spec. Sa väl nåt nån gång till varann men det var inte förens i slutet på säsongen och jag var Sverige som han började ta kontakt med mig. Berättade om sig själv osv och att han skulle göra mig lycklig osv. Ja men ni känner säkert till snacket. Så när vi åkte ner i oktober föll jag för killen men visade sig att efter fem dagar var han med en annan brud och vi hade ingen mer kontakt. Inte förens jag skulle åka ner igen i februari och karusellen var igång igen. Det slutade med ett heartbreak och ett otrevligt avslut. Vet inte vad mer jag kan berätta, han är som de andra Alanya killarna helt enkelt.

Berätta om hur det var och varför du flyttade till Alanya? Är nu på bloggen o vill veta för älskar alanya.
Svar: Jag ville flytta ner dels för att jag ville komma bort från Sverige, för att jag tyckte att jag hade nada här men också för att jag drömde om att få vara med den där killen. 
Livet i Alanya kan vara underbart. Sol, värme, bad, god mat, uppvaktning och massa party. Men under en längre period blir det lätt kaos. Folk där börjar känna igen dig, lär känna dig och gör du nåt misstag går snacket direkt. Speciellt om killar är inblande.
Det finns ingen framtid i Alanya som det finns här i Sverige eller länder med samma möjligheter. Jag insåg att det finns så mycket mer i Sverige även om det inte är party och sol varje dag.

En sak till om man vill jobba där hur ska man bära sig åt?
Svar: Kontakter. Helst. Och ska du jobba åk ner på sommaren, maj eller juni. Och du ska helst ha vart där förr. Men man ska vara medveten om att det är så lätt att bli blåst där nere. Lite lön eller ingen alls om man har otur. Och du jobbar oftast hela dagarna. Från nio typ till sent på kvällen, allt beror på vilket jobb du har såklart.
Så man får vara beredd på att jobba rätt hårt.
Men det kan vara jäkligt kul också om man har hittat rätt alltså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0