Svar på frågestunden del 1


1. Vad är kärlek för dig?(syftar på mellan dig och en kille, inte syskonkärlek osv) 
Svar: Hm lite knepig fråga men skulle nog svara att kärlek för mig är att kunna dela allt med sin partner, dvs sina tankar, drömmar, mål, intressen osv. Man stöttar varann och kan känna sig trygg med sin partner. Att man kan ha roligt ihop på olika sätt men också kan acceptera varandras olikheter och att allt inte är på topp hela tiden. Och att man kan vara ärliga mot varandra. Sen är det ju den där härliga känslan man har i kroppen när man ser honom, rör vid honom, hör hans röst, när han sover. Han helt enkelt. Glädjen man får av sin partner.

2. Vilken typ av kille attraheras du av? Är det en viss typ av utseende/personlighet han har som du märker är typiskt för dig att charmas av? 
Svar: Heh tyvärr har jag en tendens att dras till "bad guys". Antagligen skulle jag väl satsa på killar som är genuint snälla mot mig  när jag märker att de har ett intresse. Men jag dras inte riktigt till det. Sen tänker jag mycket på utsidan, låter illa men för mig är det rätt viktigt att ha en viss stil dvs inte bara en T-shirt och ett par jeans. Nån som är säker. 
Sen är jag svag för killar med tydliga ansiktsdrag, gaah dräglar!
Sen tycker jag om killar med humor och kan ta min galna sida haha!
Tycker även om killar med drömmar/ambitioner. Och när det ligger nåt mystiskt med honom, när jag får känslan av att vilja veta vem han är på "djupet".
Snäll också såklart :)

3. Hur går det med killen du gillade i Alanya som det strulade med under tiden du var där? Chattar ni något idag eller hann han säga något innan du åkte hem igen? 
Svar: Nej det är ett avslutat kapitel. Jag har ingen kontakt med honom alls idag och har inte haft det sen jag sa hej då.

4. Vad gör du för något när du är ledsen? Alltså vad är din lösning på det? Brukar du bara låta dig vara det eller försöker du uppmuntra dig på något sätt? 
Svar: Det beror nog på vad jag är ledsen över. Men jag brukar nog oftast bara låta det vara, klistrar på ett leende om jag är bland folk. Är jag hemma brukar jag bara dra mig in på mitt rum och dra på nån film eller serie. Oftast tycker jag inte om att vara bland folk när jag mår dåligt. Däremot finns det gånger jag brukar träffa brorsan eller nån av mina närmaste vänner och gå på bio eller liknande. Då brukar jag oftast bli på bättre humör!
 
5. 5 sminkprodukter du ÄLSKAR och inte vill vara utan? 
Svar: 1. Maybelline Rocket vattenfasta mascara!
2. Solpuder.
3. Rouch.
4. Ögonbrynspenna.
5. Eyeliner.

6. Vad är dina bästa tips på att komma över någon? 
Svara: Först och främst måste man verkligen vilja gå vidare. Och när man väl bestämt sig för det så är mitt tips att radera honom/henne ur sitt liv. Ha ingen kontakt med personen, radera denna från fb, insta och andra medier som du har chansen att se honom och vad han gör. På så sätt blir det enklare att komma över personen. Det funkade för mig.

7. Vad är dina bästa tips för att få den personen att "ångra" att dem har släppt dig och att de trånar lite efter en trots att man i slutändan inte kommer gå tillbaka? 
Svar: Alltså vet inte om man ens ska göra en sån sak om man väl gått vidare. Visst känslan av "hämnd" kan självklart rätt skön efter ett svek osv men är det verkligen rätt och har man verkligen gått vidare själv då om man måste hämnas?
Iaf som svar på frågan så skulle jag säga; ignorera personen, var kort och likgiltig. Oftast brukar det leda till ett nytt intresse från den personen, som ser det som en utmaning. Och att du har roligt och visar att du kan leva utan honom.

Fler frågor lägger jag upp lite senare :)


Kommentarer
Postat av: diana

När åkte du till Alanya för 1 gången? Har du bott där i så fall hur länge? Hur träffade du killen du gillade, berätta allt? Berätta om hur det var och varför du flyttade till Alanya? Är nu på bloggen o vill veta för älskar alanya
En sak till om man vill jobba där hur ska man bära sig åt?

2014-06-28 @ 17:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0