Att välja...


För-och nackdelar

Alanya:                         Sverige:

+ Värme                  + Riktiga vänner
+ Party                    + Älskar/älskad
+ Vackert                 + Svensksom-
+ Maten                                mar
+ Annorlunda/sjuka  + Riktig framtid 
minnen                     + Bra rutiner
                                 + Bra matvanor
                                 + Bli frisk
                                 + Familjen
                                + Mindre alkohol

- Jobbet                   - Vädret (?)         
- För mycket party/  - Må  dåligt (?)
alkohol
- Dåliga rutiner         - Inte trivas (?)
- Dåliga matvanor    - Fam.problem
- Dramat                  - Längta tbx (?)
- Skitsnack
- Fejk
- Ingen riktig framtid
- Lite sömn/fritid 
- Dras tbx in i sjukdomen 

(?) = Något jag inte kan veta, spekulationer.

Jag har gjorde den här listan inatt då jag inte kunde sova, kände att om jag får det mer svart på vitt så kanske gör det lättare för mig att bestämma mig. 

Saken är att jag är så rädd för dessa frågtecken på Sveriges nackdelar.
Jag är så rädd att falla in i den där depressionsbubblan igen. Men så tänker jag, jag var i den bubblan för att jag var så upptagen av Alanya att jag slutade fokusera på något annat. Nu har jag mål och visioner som jag vill upp nå.
Och dessutom mår jag inte bra här heller, som ni ser är nackdelarna för Alanya betydligt fler än Sveriges.

Visst jag älskar Alanya men hit vill jag komma på semester, att få tid att njuta av det jag älskar här men det får jag inte och just nu känns det som att problemen börjar hopa sig. När man tror att det inte kan bli mer problem så väntar de bara runt hörnet. Kanske blir det inget problem men det här är Alanya och här kan man aldrig veta säkert!

Till er som trånar efter Alanya; Jag förstår er men ni är här på semester (de flesta iaf skulle jag tro), 1-2 veckor och självklart är de veckorna awesome för Alanya är en awesome plats men att bo här en längre period funkar inte. Inte för mig iaf, kanske har jag klent psyke men jag kommer iaf inte orka mer av all alkohol, festande, svek, drama och personliga problem. Det är ingen bra kombination för mig.



Kommentarer
Postat av: therese

Handlar inte om klent psyke hjärtat.Men det är nog en nackdel att som i ditt fall må dåligt och ha en önskan om att allt ska bli bra när du kom till Alanya.Men tror däremot att bara umgås med restaurangfolk det är en fara,iaf där det är mycket party.Men du ska se att du/vi kommer att lösa det här med det vet du.
Puss

2014-05-07 @ 09:24:45
Postat av: Anonym

Tycker att det största du ska titta på är att "falla tillbaks till sjukdomen" den punkten är väldigt stor och du har varit så himla stark som tog dig ur den, kanske är det inte det rätta att vara kvar om du känner att det finns en risk för att hamna där igen, kanske behöver du åka hem och få stöd av din familj. Förstår att du ville åka dit och vara där en längre period, men se det såhär: du har varit där ett bra tag, haft fina och dåliga minnen OCH Alanya finns kvar när du får suget igen, och då vet du kanske att du behöver åka i 1-2 veckor på semester dit samtidigt som du får ordning på livet hemma i Sverige. Tycker inte det är värt att vara kvar och du upplever att du psykiskt och fysiskt bryts, för då förlorar du dig själv och den skadan tar längre tid att reparera. Lycka till med beslutet, du kommer i slutändan ha på känn vad som är bäst för dig, kram!

Svar: Precis så tänker jag också och det är det jag är rädd för..
Som sagt Alanya finns kvar!
Det är inte värt att dras in det igen eller utveckla något annat..
Kommer nog kännas konstigt i början men jag måste fokusera på mig själv och att komma igång med ett liv jag för länge sen glömde bort för Alanya.
Vet faktiskt vad mer jag har att hämta än sjuka party nätter och träffa nytt folk?

Tack för din kommentar, kram!
My Bergstedt

2014-05-07 @ 09:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0