Ett liv på två ställen


God morgon!

Denna morgon har börjat rätt tidigt, vaknade halv åtta. Så skumt. Jag vaknar tidigare och tidigare för varje dag  trots att jag somnat ungefär samma tid varje kväll.

Aja morgon började iaf med frukost på sängen. Det känns verkligen konstigt att vara tillbaka i Sverige. Skönt på ett sett men samtidigt så lugnt och tomt.
Jag saknar min vänner i Alanya något otroligt och jag blir rörd när de jag står närmast hör av sig och säger att de saknar mig.. Det är tuft.
Samtidigt är det tuft att vara i Alanya också för då saknar jag min familj och mina vänner här..
Det är svårt att ha ett liv på två ställen.
Mitt liv i Alanya är så långt ifrån hur mitt liv här i Sverige är.
Som jag sagt förut, i Alanya är en dag aldrig den samma. Vad som helst kan hände, de är intriger, party och ett helt annat sätt att leva.
Här är det det motsatta, inga intriger, inget party, här är en dag den andra lik och man har inte samma möjlighet att träffa sina vänner på samma sätt. Iaf för mig när mina närmaste vänner bor i Rimbo och Närtuna. I Alanya behöver du bara gå utanför dörren och du träffa folk du känner. Det saknar jag också.
För- och nackdelar på båda platserna verkligen.

Alanya är som en småstad i Sverige där alla känner alla, och precis som en svensk småstad blir folk dömda osv. Skillnaden är bara att Alanya är en semesterort.

Jag älskar Alanya men för att jag ska kunna bo där måste det vara lite på mina villkor. Jag har inget emot att jobba där men det måste ändå vara ett jobb som passar mig.
Kanske lite höga krav men med mina problem är det viktigt och på sommaren där vill jag ändå kunna ligga på stranden osv.

Det är ett dilemma jag skulle kunna diskutera i evigheter så jag avrundar här. Jag tror ni förstår vad jag menar ändå :)

Är det nån som ska till Alanya i sommar förresten? :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

självklart drar man dit, blir förmodligen i slutet av Augusti!

Btw, brödet är det hembakat? såg så himla himla gott ut!! :D

Svar: Gud vad härligt! Ja man kanske drar ner igen i sommar ;)

Ja brödet är hembakat, dock så var det mamma som gjorde det ;)
I love it! :D
My Bergstedt

2014-05-15 @ 20:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0