Från toppen till botten


Jag fullständigt hatar dagar som dessa!

Min helg har vart hur bra som helst, mysiga och trevliga människor, super bra väder, grillning och förfriskningar.
Men jag ska ha ätstörningen från helvetet. Bara för att jag har njutit och unnar mig godsaker som då inte ska vara något bra ska jag få ångest och känna mig som största kvinnan i världen.
Det gör mig så ledsen och deppig att jag inte ska kunna få njuta en sekund innan ätstörningen gör sig påmind direkt!

Jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra i såna här lägen. Jag vill bara gräva ner mig i ett håll, inte låta en enda människa se mig. Samtidigt son är fruktansvärt jobbigt att konstant ha det så här.
Att jag aldrig ska få njuta av sånt jag tycker är gott och är sugen på utan ha detta monster inom mig.

Och dagar som nu, när jag känner mig så förvirrad och vilsen vill jag mer än gärna unna mig något gott. Glass, kaka what ever. Sånt som det flesta känner att det kan unna sig för att de mår lite dåligt en dag eller så.
Men det leder oftast bara till att jag mår sämre pga av ångest och andra tankar.

Det har blivit kämpigare med ätstörningen, jag vet inte om det beror dels på tiden i Alanya eller om det är min rädsla för att smälla upp i vikt. Både  och skulle jag gissa på.
Jag vet att jag egentligen inte kommer smälla upp i vikt, den kunskapen har jag ändå fått men fortfarande ligger rädslan där och ätstörningen spökar.

Det är inte lätt, inte någonstans och jag vet vad jag borde göra. Vad gör man om man har spindelfobi, jo man klappar spindeln och får emot rädslan. 
Samma princip med ångesten, jobba emot rädslan och ätstörningen som säger stop du får inte äta det där för då blir du tjock. Bevisa för sig själv att det är faktiskt ingen fara.

Som ni ser så har jag ofta svaren redan, jag vet vad jag behöver göra men jag måste bara ha modet till det!



Kommentarer
Postat av: Anki

Hei My,
Jeg skulle anbefale deg å snakke med en psykolog! Du er ung, og det er normalt å være usikker på seg selv. Men jeg tror du trenger en realitycheck! Du er smal som en pinne og har isåfall et usunt kroppsbilde om du ikke ser det selv. Det er lov å kose seg iblandt uten å få panikk:) det viktigste er ikke hva du putter i munnen, men hva du putter i hodet;)
Lykke til:)

Svar: Hej Anki!
Jag uppskattar verkligen din kommentar. Och som du säger behöver jag antagligen en realitycheck men saken är, när man har en ätstörning så är det så himla svårt. Jag har haft mina stunder då jag ser mig själv som andra ser mig men ungefär lika snabbt igen tar ätstörningen över igen och spökar till det för mig.
Det är något jag måste jobba med varje dag och det är inte lätt men jag vill ju bli frisk!
My Bergstedt

2014-05-19 @ 00:49:06
Postat av: Kanki

♡♡♡

Svar: ❤️❤️❤️
My Bergstedt

2014-05-19 @ 09:37:24
URL: http://caarros.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0