Homemade Frozen Yoghurt!

 

För några timmar sen fick jag ett ryck och kände att jag ville försöka mig på att göra min egna frusna yoghurt. Så jag tänkte varför inte, blir ett fint kvällsmål!
 
Ingredienser:
 
1 portion
 
2-3 msk turkisk yoghurt
1-1½ näve frusna hallon
Rivet citronskal 
Saft från en ½ citron
1-1½ tsk honung
Frusen basilika
Linfrön
 
Du häller ner allt i en matbredare, förutom basilkan och linfröna. Mixa allt till en lösform, tillsätt eventuellt lite mer honung om du tycker att det är för surt. Sist blandar du ner basilikan och linfröna och mixar lite grann. Sedan häller du du bara över glassen i en burk och stoppar i frysen. Efter ca 10-15 min kan du kika på den och alt röra runt lite sen stoppa tillbaka glassen i frysen. Antingen äter du den efter yttligare 10 min eller så sparar du den till ett annat tillfälle, då är det bara att ta ut glassen lite innan så den tinar en aning.
Jag toppa med lite linfrön, rostade solros- pumpa- och sesamfrön samt några hallon. KLART!
Enkelt, gott och fullt med näring och sånt kroppen behöver! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0