Myspys!


Hej!
Jag måste bara att det är så skönt att få lite respons på det jag skriver, att få någon att bolla dessa tankar med och med läsare som känner igen sig!
Tack för eran support!

Nu är jag iaf hos Johan och Anna. Jag tig tuben till Gamla Stan och knatade ut till Kungsholmen.
Nu har vi iaf ätit pizza och glor på tv.
Anna köpte även med sig nötter och chips hem så det blir en liten myskväll ikväll.
Jag har även pratat med Carol idag på Skype, saknar henne verkligen. Min kanki!
Avundas henne lite som är där och kan träffa alla!

Nu ska jag vara lite social, ciao ciao och ha det fint! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du också tycker det är givande och kul att få kommentarer, jag gillar att kommentera din blogg och försöka hjälpa dig i sitsen du är i nu, förstår att du känner dig förvirrad osv, du måste bara låta dig få vara det, det är okej att bli det, du är väl i det stadiet där nästa steg du tar blir väldigt stort då det är ett steg till din framtid och tror att med alla dina erfarenheter ,att du verkligen klarar detta! Du vet hur mycket du vill det och kommer ha folk omkring dig som kommer påminna dig varför du började. En sak jag tycker du borde berömma dig för dagligen är att du vågade lämna Alanya, som jag sa tidigare är jag en Alanya nörd jag själv, men att du insåg att oj detta håller inte och att du kommer förlora dig själv och att du faktiskt tog dit därifrån beundrar jag, för jag tror man oftast intalar sig att äsch det blir bra tills sommaren osv medan det kanske blir värre just där då miljön inte är hälsosam i längden, en massa fest, alkohol, svek och alldeles för lite sömn tär på en person till slut och det är absolut inte värt det, då försvinner syftet med att åka dit! Jag själv brukar fantisera om att åka dit och att allting blir bättre då men det är verkligen inste sant, livet och dramat fortsätter vart man äm går, jag tror verkligen att man måste hitta sig själv till 110% och lära känna sig till max för att sedan hitta lyckan och kärleken till en själv främst och då blir allt i livet mer positivt dessutom. Jag själv var i det stadiet där jag inte visste riktigt vad jag skulle göra med mitt liv och det var i den åldern du är i, det var som att någon pausade och inte lät mig passera vidare, det var då jag tillät mig själv att vara förvirrad, deppig och allt vad det är och bara gjorde saker som jag i grund o botten alltid tyckt om: slappa för mig själv och vänner, lyssnade på musik, tittade på filmer och målade naglarna och blev bästa vän med mig själv, jag visste då var mina gränser gick, jag som gör mig glad och ledsen och vad jag är bra på, och helt plötsligt såg jag start knappen igen och min paus jag hade full av förvirring försvann. För jag vet nu vem jag är till max och där fann jag min lycka för att sedan dela den med andra. Vet att du tidigare nämnt att det hade varit kul med namn osv för att det ska kännas bekvämare att prata och mer personligt, men jag känner att jag inte vill ge ut det. Dina läsare verkar tycka om dig (det gör jag i alla fall) och vi hejar på dig! Hoppas nästa steg för dig går galant, kram på dig!

Svar: Gud jag blir så rörd... Så fint att få ditt och andras stöd här!
Och ta mig inte fel, självklart får ni vara anonyma! Det är helt upp till var och en av mina läsare, bara så kul och skönt att få ditt och andras råd och kommentarer! :)
Och jag förstår precis vad du menar med att finna sig själv helt och hållet. Jag har gjort det till viss del men har väldigt svårt att acceptera mig själv för den jag är kroppsligt vilket inte är så konstigt.
Men jag ska verkligen ta till dina råd, acceptera att situationen är som det är och jobba sig igenom det. Det var ju därför jag åkte hem, delvis liksom!
Tack så jättemycket!
Bamsekram till dig!
My Bergstedt

2014-05-28 @ 21:30:46
Postat av: Anonym

Förstår det där med det kroppsliga, det spelar ingen roll hur många gånger någon säger att din kropp ser bra ut osv för det handlar i grund och botten om att du själv älskar den, vet att din träning underlättar ångestkänslorna och därför tycker jag att du ska tänka att aa visst jag käkade en chokladkaka men det är okej för det är jag värd efter hela veckan full av träning, och beröm dig själv för att du ansträngt dig och titta dig ofta i spegeln och le och tänk på vad du gillar med din kropp, allt låter så klyschigt men allt detta bekämpar våra hjärndemoner som gillar att spöka, det är så himla vanligt just bland tjejer också att man får komplex för att vi har krav från samhället, men huvudsaken är ju att du i slutändan ska vara hälsosam och vem sa att hälsosam handlar om att leva på protein och grönsaker, släng i dig lite sötsaker för det är du värd här i livet! Livet är verkligen för kort för att begränsa sig själv vad det än nu gäller, stor kram till dig med(så sjukt kul att du svarar):D

Svar: Jag tycker det är en självklarhet att svara, jag älskar kommentarer och det ni har att säga så för mig är det bara kul! :)

Så där tänker jag med, livet är för kort för att inte unna sig och leva livet, men ibland är det svårt tyvärr...
Och även det där med att se på sig själv och lägg märke till det som man gillar med sin kropp är också klokt. Fick även bla det rådet när jag samtalade på SCÄ men tyvärr har det fallit lite ur glömska. Något man borde ta tag i igen kanske :)
Kram!
My Bergstedt

2014-05-28 @ 22:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0