Något fattas


Det är ofta jag blir frustrerad på mig själv. Jag är aldrig nöjd, det spelar ingen roll vart jag är eller gör.
Något fattas.

Jag sa jämnt i Sverige; "När jag kommer till Alanya igen kommer allt falla på plats, då kommer jag vara nöjd."
Men icke.
Jag känner mig förvirrad, velig och osäker. Jag känner mig inte 100% nöjd med mitt jobb, dels för att jag inte känner att jag gör ett bra jobb. Jag är liksom ingen säljare och passar inte som det heller. Men även för att jag känner att jag inte har någon fritid. Jobbar jag inte så måste jag alltid tänka steget längre. Kan jag vara uppe så här länge, hur kommer jag må imorn, har vi många bokningar? Osv.

Allt är jobb, jobb, jobb.
Visst så är det här nere men just i detta yrke är det ändå skillnad. På restaurang får jag vara på stranden, jag får jobba på ett helt annat sätt. Ett sätt jag känner igen och tycker om.

Jag tycker om och är tacksam för mitt jobb för mina kollegor och chef samt för den hjälp vi fått. Men som sagt det här känns inte som ett jobb för mig.

Hemlängtan ligger också och trycker. Mina nya planer och idéer gör mig ivrig att åka tillbaka samtidigt som jag älskar Alanya och jag vet att kommer sakna det så otroligt mycket.

Som sagt jag är vilsen. Något fattas.


Kommentarer
Postat av: :D

Hej, vet inte hur mycket detta lär hjälpa men ska försöka, jag längtar galet efter Alanya och blir lite avis på alla som är där just nu då jag här hemma har jobb och högskola att handskas med. Såhär tror jag det ligger till, man längtar alltid och vill ha det man inte har, här hemma tänkte du som du skrev att ååh åker jag dit blir allting bra igen och nu när du är där vill du hem och sätta igång med livet. Mitt tips är verkligen:NJUT!! för det kommer en dag där du ska komma hem och sätta igång de planerna du har som kräver mycket jobb och då kommer du sakna att vara i Alanya, även om du jobbar där och de tar upp mycket tid ska du försöka andas in luften, ta in miljön och de fina stunderna. Livet har sina nackdelar och fördelar och de finns överallt oavsett om du befinner dig i Sverige eller i Alanya, försök minnas tankarna du hade innan du åkte och tänk hur långt du har kommit, du åkte faktiskt iväg, hittade jobb och får vara på din favvoplats, njut nu medan du är ung:D det är i princip det jag ville säga, kom bara ihåg att livet där inte är super och inte här heller, handlar bara om att försöka tänka på att oj jag är faktiskt här:) kram på dig! sorry om jag är otydlig och hoppar mycket haha

Svar: Otydlig? Nej inte det minsta!
Du har absolut rätt och jag har faktiskt såna stunder då jag "inser" att jag är här och känner mig extremt tacksam och tänker "Nej Sverige kan vänta, jag är inte här länge och tiden kommer flyga iväg." Bara de här 3 månaderna har gått otroligt fort!
Ja, som du säger så är det väl så. Man strävat och längtar efter de man inte har men man ska ist uppskatta nuet för det kommer aldrig igen. Denna resa är ju ett minne för livet och något som lär mig mycket, som redan lärt mig mycket. Enorm erfarenhet är det och jag får tänka på det när det känns som svårast!

Tack för dina ord, det hjälper! :D
Kram på dig och lycka till med allt!
My Bergstedt

2014-05-04 @ 12:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0