Tar på psyket


Jag ber omursäkt för möjligen tråkiga och "deppiga" inlägg men vill uttrycka mig på nåt sätt så jag skriver av mig helt enkelt.

Ni vet vad jag har berättat tidigare. Hemlängtan, framtidsplaner, mycket festande, dåliga rutiner, jobb och Alanyakillarna.
Jag vill inte att ni ska tycka att jag är tjatig.
Men det är så påfrästande alltihop, jag beskriver mig själv som ett tuggummi. Lika seg som ett, känner ingen direkt energi. Ingen motivation och jag vet att det beror på livsstilen. Fest, krök, jobb, lita sömn, drama.

Något jag insett är att här finns inget riktigt liv, inget att bygga på. Och jag är samtidigt glad för att jag insett detta för jag inser vad jag faktiskt har i Sverige. Människor som bryr sig, älskar mig. Jag har insett att jag inte givit ett liv i Sverige nån chans för att jag varit för upptagen med att drömma om ett liv här, längtat och strävat vilket resultat med att jag skjutit mina vänner och andra möjligheter åt sidan. Varit blind.

Jag drömmer om att få starta ett liv på riktigt, skaffa balans och något jag kan och vill bygga på. En framtid.

Känner mig djup just nu men dessa tankar cirkulerar i mitt huvud hela tiden och för var dag som går längtar jag tillbaka. 
Jag börjar känns mig mättad. Älskar Alanya men staden i mitt hjärta ska nog bara vara en semesterort, och det är det jag kommer sakna väl tillbaka i Sverige. Men just nu har det blivit för mycket av det goda, jag kommer mer än gärna ner till och från istället för att bo här. Helt ärligt.

Jag vet inte hur jag ska lösa allt detta, får helt enkelt fundera lite till och se vad jag kommer fram till. Om jag kommer fram till något.



Kommentarer
Postat av: J

Jag kan inte låta bli att kommentera nu ..

För flera år sen packade jag ihop mina saker och flyttade till alanya .. De va jätte kul i 2-3 veckor men sen fick jag världens ångest och började uppskatta de livet jag hade innan , med fast jobb och diverse rutiner .. Jag va ung , lättlurad och naiv !
De bästa jag kunde göra var att lämna alanya och all festande bak mig och starta om på nytt hemma .. Jag kommer ihåg att jag såg tillbaka på min tid i alanya som en destruktiv upplevelse . De va liksom fest , lite sömn, falska människor och inga rutiner överhuvudtaget .

Nu är jag ganska så mycket äldre än dig och tro mig om du tror dig veta hur folk är i alanya och hur staden "fungerar " så vet du ingenting ännu . När jag säger de så menar jag absolut inget ont mot dig , men du är ung och har massa att lära .

Ta dig hem skapa dig en trygg vardag , va med människor som vill dig väl , som vill ditt bästa och som är dina vänner på riktigt .

Alla vet att alanya är en fejk stad där folk gör allt för att överleva och tjäna pengar! Men också en stad som är underbar på sitt sätt men att leva där och ha en vardag över längre tid .. Ja kanske när man är gråhårig..

För mig verkar de som du är en smart tjej och du vet förmodligen vad som är rätt för dig och vilken väg du ska välja ..

Svar: Ja som sagt, det är en semesterort och borde förbli det. Jag vill hem men samtidigt är jag rädd för att längta tillbaka för mycket speciellt när min mamma och syskon åker ner i juni till augusti.
Men vill vara med i Sverige på något sätt ändå, när mina älskade vänner tar studenten, ha en toppen sommar med de jag älskar och bryr mig om.

Jag vet inte vad jag ska göra helt enkelt, familj och vänner säger kom hem, det tar kol på dig. Vill men samtidigt inte..
My Bergstedt

2014-05-05 @ 17:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0